Reden waarom je naar Nederland bent gekomen

Discussies in het Nederlands over het land, de lifestyle, de maatschappij én de taal

Modérateur: Modérateurs leforum.nl

Reden waarom je naar Nederland bent gekomen

Messagepar InesMaas » 02 Sep 2016 8:35

Hallo,
Voor mijn profielwerkstuk ben ik erg benieuwd waarom Fransen/Franstaligen naar Nederland komen. Ben jij zo'n iemand of ken jij iemand die dat is, zou je dan even een reactie willen achterlaten. Dit zal mij een stuk verder brengen. En weet iemand misschien een andere site met Fransen/Franstaligen in Nederland?
Mijn dank is groot!

Groetjess
InesMaas

Re: Reden waarom je naar Nederland bent gekomen

Messagepar watmooi » 14 Sep 2016 15:29

Hoi Ines,

Er zijn verschillende reden-voor mij de levenskwaliteit.In de Nederlandse grote steden, is het zekerer:alles is snel bereikbaar en je moet niet lang met de tram, trein rijden,bespaart je tijd en energië wat andere te doen.In Parijs,Marseille ,Lyon hebt je lange doorgebrachte tijd in het vervoer....

Kinderen groeien ook veiliger op ,de woningen zijn grooter voor familien.

Voor het arbeid dit beter betalen wordt ,en meer interessant lijkt ,het arbeid is vroeger af als in Frankrijk dan hebt je tijd voor andere dingen,jouw kinderen,vrienden.Je krijgt een echte balance tussen het persoonlijk leven en het beroep

Andere cultuur ervaren om te weten over jouw indentiteit. Wat je van het buitenland hou of niet

Woonachtig ben ik nog niet in Nederland ,dan heb ik pas momendeel mijn voorstelling wegens lange reisen daar...Dat is zeker het verschil

Maar ik denk er naartoe gaan voor een nieuw opleiding,cursus ,die niet in Frankrijk bestaat;Aan die Nederlands universiteit te studeeren ist het beter voor het leren,beroepemogelijkheden als in Frankrijk.Niet zo theoritisch en slecht organiseerd ,onderfinanceërd voor het leren.Je leert levenlang en de oprichtingen daarvoor zijn efficiënter en opener.

Hoop het je een stuk verder brengen of helpen kan

Groetjes,

Thomas
watmooi

Re: Reden waarom je naar Nederland bent gekomen

Messagepar Stockel1949 » 20 Nov 2016 15:14

Ik ben een Franstalige Belg van Brussel (90% van de Brusselaars zijn Franstalige).
Sinds meer dan 30 jaar ik kom in Zeeland, langs het Veerse Meer 3 kms van de Noordzee kust en van de Oosterschelde..
Sinds 12 jaar ik heb mijn eigen chalet in een vakantiepark. Nu dat ik ben gepensioneerd mijn echtgenote en ik blijven weken lang in onze chalet.
De reden waarom we zijn daar gekomen is dat mijn vrouw houd van "de zee" en dat ik wil niet op de Belgische (Vlaamse?) bebouwde kust gaan. In Zeeland het is overal natuur.
In Vlaanderen wanneer ik maken fouten met mijn slechte Nederlands of mijn slechte zinnen het is belachelijk. In Nederland iedereen is tevreden dat, als Franstalige, ik spreek Nederlands, zelf met fouten.
Met vriendelijke groeten
Daniel
Bruxelles en semaine
Kamperland (Zélande) le week-end
Stockel1949

Localisation: Bruxelles en semaine et Kamperland (Zélande) le week-end

Retourner vers De Nederlandse Hoek